TRAVFORUM - www.alltomtrav.info

Forum start Forum start | TRAV | V75 mm
  Aktiva ämnen Aktiva ämnen RSS Feed: Momarken Intervjuer!!!
  Vanliga frågor Vanliga frågor  Sök i forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in
forumannons_uppe

Momarken Intervjuer!!!

Skicka svar Skicka svar
Av
Meddelande
Webbis Visa Drop Down
ADMIN
ADMIN

Hemmabana: Halmstad
Uppkopplingsstatus: Frånkopplad
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Citera Webbis Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Ämne: Momarken Intervjuer!!!
    Skickat: 09 Mar 2010 kl 18:03
V75-intervjuer inför Unionskampen
STOCKHOLM
V75-1:
- 1 Babakova Bob är lite av en humörhäst men hon visade fin form senast och öppnade riktigt bra från start. Hon är inte så kortspeedig utan mer stark och passar bäst med ett jämnt och hårt tempo. Nu blev läget spännande, Björn får ladda för ledningen och lyckas de ta den så körs hon där. Senast gick hon barfota fram men hon är klart bättre när hon kan gå barfota runt om. Hovarna är bra och jag hoppas bara att banan ger rätt fäste så vi kan rycka alla skorna. Hon känns uppåt och kan duga från spets, säger Jan Hellstedt.
- 3 Count Harry avslutade riktigt bra senast och jag tycker att han har höjt sig i de senaste starterna. Allt verkar bra efter senaste och han ser riktigt fin ut i jobben. Läget blev bra och motståndet ser överkomligt ut. Hans enda nackdel är att han är lite beroende av rätt resa, helst ska han sitta i rygg så länge som möjligt. Han lär gå med skor igen och på förhand ser han ut att ha den klart bästa uppgiften av våra tre hästar, säger Marcus Savin i stall Lähdekorpi.
- 4 London Boss har haft känning i framknäna och därför fick vi stryka honom senast. Nu är han i bra ordning igen och formen ska vara lika bra som innan skadan. Jag hoppas på en plats bland de fem främsta. Han går med norskt huvudlag som vi kan dra upp och ner under loppets gång och blir banan bra tävlar han utan framskor. Annars blir det aluminiumskor runt om, säger Katrine Blakkestad.
- 5 H.P. Speranza tävlar jämnt och bra och håller fin form. Men jag tror att han möter för tufft motstånd den här gången. Jag hoppas att han kan vara med och slåss om tredjeplatsen men blir överraskad om han klarar att vara helt i topp. Han är ganska snabb från start och borde få en bra position. Han tävlar som vanligt med norskt huvudlag och skor runt om, säger Gunnar Austevoll.
- 6 Organic Value har riktigt fin form men hamnade helt fel på det senast. Han är bra i ordning och gillar distansen. Dessutom är han snabb ut, jag tycker att han är mer explosiv från start än Count Harry som står innanför. Organic Value behöver inget körspö för att öppna snabbt, Torbjörn får ladda för spets och köra där om dom kommer dit. Hästen brukar gå med ett öppet huvudlag men nu blir det kanske ett norskt, säger Dick Robertsson.
- 7 Gidder R.Icke fick en varning på ett gaffelband i fjol och har kommit tillbaka otroligt bra. Senast på Biri var han med i en 1.11-öppning och avslutade sedan 1.13 sista 500 meterna till seger. Spåret är chansartat men han är så pass bra från start att vi hoppas på andra, tredje par utvändigt. Det är ett tag sedan han var ute på kort distans men jag tror att han ska göra bra ifrån sig. Jag har pratat med ägaren och tränaren Fredrik Solberg och vi är eniga om att det här är hästens tuffaste uppgift hittills. Trots det drömmer vi om seger. Han har ett fighterhjärta av guld och ska inte räknas bort, säger kusken Kristian Björneröd.
- 8 Quantum Winner gick bra i första starten i min regi senast och var precis som vi hade hoppats. Han tog loppet bra och känns som innan i jobben. Han har vunnit V75-lopp över kort distans tidigare men nu drar läget ner förhoppningarna. Jag hoppas att han kan gå barfota runt om denna gång, men det viktigaste är att han kan gå barfota fram, säger Fredrik Palm.
- 9 Hardy Ribb är bättre än vad raden visar. Formen är fin och jag är nöjd med spåret. Han gick med skor på det svåra underlaget senast men nu bör det bli barfota bak som vanligt, eller till och med barfota runt om. Distansen passar fint och jag tror att han gör ett bra lopp, säger Michael Lönborg.
- 10 Domino Eson verkar allt bra med men läget blev dåligt. Han gick barfota fram senast men jag hoppas att han kan gå barfota runt om denna gång, jag tycker han är klart bäst så. Kort distans är en extra fördel för Domino jämfört med min andra häst i loppet, säger Patrik Södervall.
- 11 Avalon Spider var bra vid vinsten senast, men är genomgången efteråt och åtgärdad för några småsaker. Han känns jättefin i jobben och jag räknar med att formen är ännu lite bättre än senast. Distansen går bra utan att vara någon direkt fördel. Läget är naturligtvis en nackdel men det långa upploppet bör han gilla. Jag siktar på att köra honom barfota fram igen, han gick så även senast men det står fel i programmet. Jag är nöjd med allt utom spåret. Motståndet är svårbedömt men jag kommer med en bra häst, säger Roger Malmqvist.
- 12 Valla King har bra form men ett ännu sämre läge och det blir svårt att göra sig gällande härifrån. Han går alltid med skor och vi får sikta på bra pengar i första hand, säger Patrik Södervall.

V75-2:
- 1 Sierra Man är nästan hundraprocentigt travsäker är rapp från start och har ett utmärkt startspår. Det luktar vinnarhålet eller tredje par invändigt och jag hoppas att han är med och hugger om en tredje- fjärdeplats. Han tävlar med skor runt om och den här gången blir det nog helstängt huvudlag, säger Vidar Hop.
- 2 Taylor Superb blev sjuk under resan till Åby för en månad sedan så det var härligt att han var tillbaka i toppslag senast. Jag vet inte riktigt var vi hamnar från start men min häst har visat tidigare att han kan avsluta rejält bakifrån. Inga utrustningsändringar är planerade och i mina ögon har jag en häst som kan vinna loppet, säger Alexander Heisholt.
- 3 Ricardo des Ecus var riktigt fin senast. Han bröt som vanligt lite i sista sväng men avgjorde på ett bra sätt när jag ryckte norsken. Han kommer mer och mer och kan faktiskt öppna snabb, därför tror vi att kort distans ska passa honom bra. Jag blir inte förvånad om han spetsar och han fungerar ännu bättre i ledningen. Han försvarar sig mycket bra därifrån och från ett bra läge måste han räknas. Det blir inga ändringar, han går med skor och ett norskt huvudlag, säger Kenneth Haugstad.
- 4 Majestic Kronos har jobbat bra inför årsdebuten med 1.17 över 1600 meter som snabbast men då fanns det krafter kvar. Han kommer väl förberedd och känns starkare i år. Läget är fint men motståndet är svårbedömt. Det är en bra häst och jag räknar med att han svarar för ett fint lopp. Han går med skor igen, säger Lars Thornberg i stall Kolgjini.
- 5 Marcus Top Spin var rejält tränad inför den planerade årsdebuten för en knapp månad sedan, men var tvungen att strykas för problem med karlederna. Distansen passar bra och läget är fint, men motståndet är svårbedömt. Jag tycker att det är en bra häst och han svarar säkert för ett fint lopp. Det är för tidigt att uttala sig om balansen men inga ändringar är planerade och han brukar gå med skor, säger Reijo Liljendahl i stall Stig H Johansson.
- 6 Yumbo Yob är en kanonhäst! Jag vet ärligt talat inte hur bra han är och det klart att det blir spännande när han nu ska ut i hårt konkurrens på V75. Han är snabb från start och gör sina bästa lopp i ledningen, så jag laddar och ser var vi hamnar. Det blir skor runt om och norskt huvudlag. Min häst kommer väl förberedd men jag har ingen aning om hur bra de svenska hästarna är, säger Cato Antonsen.
- 7 C.C. Seventy Five är i bra ordning men inte helt på topp och har inte visat hela sitt register på sistone. Om banan tillåter ska han tävla utan skor på lördag. Jag har testat honom utan skor en gång tidigare och då blev det seger på en 1.13-tid. Jag är lite osäker på formen men ser C.C.Seventy Five som en luring, säger Olav Mikkelborg.
- 8 Simsala har gått riktigt bra på slutet men från det här läget är det svårt att vara optimistisk. Formen är fin och det finns inget negativt att säga om hästen. Distansen går bra och vi får hoppas att det blir överpace som senast. Vi har inte planerat några ändringar, han går med skor igen, säger Torbjörn Jansson.
- 9 Zjanti River tjänade sina pengar som tvååring och efter att det inte fungerade under fjolåret så kom han till oss i oktober. Han har haft en fin träningsperiod i vinter och i debuten för oss så spurtade han fint senast. Från det här läget lär han få gå på väntan igen. Jag kan inte motståndet så bra men det är en bra häst. Det är svårt att säga hur banan blir redan nu men alla våra V75-hästar gick med skor i den senaste starten och det är inte planerat med några ändringar, säger Ole Goop.
- 10 Sune Palema är en häst som jag håller högt. Det är en tuff krigare som har levererat starka insatser i vinter. Faktum är att han har vunnit med sparade krafter i sina senaste lopp. Uppgiften på lördag ser tilltalande ut. Spår tio passar fint eftersom han ändå inte är speciellt snabb från start. Momarkens upplopp är väldigt långt och det passar oss. Jag vet att Kenneth Haugstad har en bra häst i Ricardo Des Ecus, men jag tror ändå på seger. Sune Palema har toppform, är under utveckling och är min bästa segerchans, säger Bo Westergård.
- 11 Ekets Patrik var riktigt bra senast. Han känns fortsatt fin i jobben och har gått väldigt bra på sprint tidigare. Det blir åtminstone barfota fram som senast, eventuellt barfota runt om. Han bör svara för ett bra lopp men nu är vi utlämnade på läget, säger Michael Lönborg.
- 12 Mc Laren har kanonform men står helt iskallt till och möter bra hästar. Det är en matlapp som gäller, säger Per Oleg Midtfjeld.

V75-3:
- 1 Greis Vinn kan ha galopperat bort segern i sista sväng senast. Då gick han med skor, men han är utan tvekan bäst utan och jag räknar med att han kommer att tävla barfota den här gången. Han är utvecklats enormt och tjänat över 300 000 kronor på kort tid. Han är en härlig tuffing med bra inställning. Motståndet blir tuffare hela tiden men jag tror inte att han gör bort sig. Han är ganska snabb från start så jag kör vad som går för att försvara innerspåret. Från ledningen tror jag på bra chans och jag tycker att han ska med på V75-kupongen, säger Cato Antonsen.
- 2 Ljusnetroll har gått jämnt och bra på slutet, han nöter på och gör det bra. Han kanske inte såg lika fin ut senast i söndags, men jag brukar inte så honom från sidan så ofta. Han kan öppna ganska bra och andraspåret är inget problem. På sin form tror jag nog att han har lite bättre chans än min andra häst, men jag misstänker att han möter några som är för bra. Ljusnetroll går med skor igen, säger Ulf Ohlsson.
- 4 Lapp Höien var lite seg i den första starten i Paris. I den andra tyckte kusken att hästen kändes bra innan galoppen i sista sväng och trodde på en tredje- eller fjärdeplats felfri. Lapp Höien verkar ha tagit resan bra och har mest gått i hagen sedan han kom hem, men han kommer att hinna gå några jobb nu i veckan. Startspåret går bra och det blir inga ändringar. Mina två är ganska jämna i grunden och det blir nog ändå positionerna som avgör, men jag tror dom får svårt att vinna och i första hand så siktar vi på fina pengar, säger Ulf Ohlsson.
- 5 Voje Frigg är jag nöjd med för dagen. Han har uppträtt stabilt i vinter men samtidigt har han bara tävlat i lokala lopp hemma på Forus. Det väntar mycket hårdare motstånd nu. Tidsmässigt tror jag att han går en tid runt 1.26,0. Det som talar emot är den långa resan. Det har han haft problem med tidigare. Jag förväntar mig inte seger, men om det klaffar med positionerna kan han vara med och göra upp om det. Momarken långa upplopp faller honom nämligen i smaken. I mina ögon är han mer stark än speedig och han får ses som en outsider, säger Åsbjörn Tengsareid.
- 6 Heger'n håller toppform för dagen och senast spurtade han starkt till seger på Jarlsberg. Han är snabb från start och borde hitta en bra position. Det blir nog tufft att vinna men en plats bland de tre främsta finns inom räckhåll. Han tävlar bra med skor och norskt huvudlag men jag vet inte om det kan bli aktuellt med någon ändring den här gången, säger Vidar Hop.
- 7 Horgen Kinge har svikit i ett par lopp på sluten. När han är på topp är han riktigt bra och jag hoppas naturligtvis att han visar sig från sin bästa sida den här gången. Han möter några bra konkurrenter men jag tycker ändå att han är ett tidigt streck på V75-kupongen. 15 Frigg Elden tror jag är värst emot, men jag tror inte att vi är chanslösa om Horgen Kinge tävlar på topp. Han är ganska bra från start men ingen raket. Han tävlar med skor runt om och öppet huvudlag, säger Hans Christian Holm.
- 8 Valle Verne visar stigande form. Han blir finare och finare hela tiden och han har bra kapacitet. Men det är han inte ensam om i det här loppet. Han går gå med i ryggar och slutar han bland de tre, fyra främsta får vi vara nöjda. Det blir skor runt om som vanligt, säger Geir Vegard Gundersen.
- 9 Solberg Gurin har bytt stall och står nu hos Tom Forkerud. Det kan ha slagit väl ut, men mer än en peng kan man ändå inte hoppas på i det här tuffa sällskapet, säger Olva Mikkelborg.
- 10 Stjernejerven gick väldigt bra i årsdebuten senast. Jag visste från i fjol att han var bra efter tävlingsuppehåll men jag var ändå oerhört nöjd med insatsen. Vissa menar att han är en ickevinnare men det tycker inte jag stämmer alls. Jag hoppas att han ska vara ännu lite bättre på lördag, det är han normalt med lopp i kroppen. Han tål att göra en del själv i loppen och även om det är några starka hästar med i loppet tror jag att han kan hävda sig bra. Felfri tror jag att han kan vara bland de tre, fyra främsta. Han är under utveckling och jag tror att han får en lysande säsong. Det blir aluminiumskor fram och järnskor bak som vanligt, säger Karoline Krogh-Hanssen.
- 11 Trollgutt var väldigt bra i loppen på Vincennes. I det första loppet ledde han hela vägen och vann säkert. I det andra tror jag att han blev lite ömfotad. Han är bäst utan skor men jag tror att han måste gå med bakskor den här gången. Han är så pass bra att jag tror på platschans, även om det är knallhårt motstånd. Han tävlar med norsk huvudlag precis som vanligt, säger Gunnar Austevoll.
- 12 Linnelden var väldigt bra senast och han tog ju ner Amor Even från dödens gången innan. Han är bäst när han får vänta med att anfalla till 800 kvar men här måste vi vara med när tåget och går och vi får prova ett offensivt upplägg. Linnelden har bra form och jag tycker att han ska ha viss vinstchans. Han går som vanligt med fyra lätta skor, säger Odd Arne Sagholen.
- 14 Prins Marius hamnade bra till i rygg på ledaren senast och luckan kom som på beställning i sista sväng. Han avslutade bra men fick ändå nöja sig med andraplatsen. Han är inte typen som kan gå ute i spåren utan måste köras i ryggar i det längsta. Det krävs skor på fötterna och även om formen är bra är jag nöjd om han tjänar en peng, säger Jan Roar Mjölneröd.
- 15 Frigg Elden gjorde ett oerhört starkt lopp i Lars Laumbs Pokallopp på Bjerke senast. Vi tog ledningen, fick press under vägen och förlorade på mållinjen mot en smygkörd Amour Even. Jag gillar startspåret och i mina ögon möter han enklare motstånd än vad han är van med. Formen blir stadigt bättre och jag tycker att vi ska ha bra segerchans, säger Tom Erik Solberg.

V75-4:
- 1 Islay Broline går jämnt och säkert. Hon fick ett bra läge och formen är som den ska. Hon kan säkert vara långt framme och tjäna fina pengar, men det krävs nog lite tur om det ska räcka till seger. Inga ändringar är planerade, hon går nog med skor igen, säger Reijo Liljendahl i stall Stig H Johansson.
- 2 Gehör klarar spår två i volten utan problem och är dessutom snabb iväg. Jag tycker att loppet ser lämpligt ut men har respekt för ett par av motståndarna. Bland annat vet jag att Lutfi Kolgjini har en topphäst i Moonlight Kronos. Min taktik är att få ner Gehör på innerspår och smyga med. Med rätt lopp kan hon sluta bland de tre främsta, säger Bo Westergård.
- 3 Pallina nöter på och gör det bra mest hela tiden. Hon gick fint i skymundan senast och har tränat bra efteråt. Läget blev fint och jag tycker att hon ska räknas med platschans som vanligt. Inga ändringar är planerade, hon gick barfota fram senast, säger Reijo Liljendahl i stall Stig H Johansson.
- 4 Madam Lavec gjorde ett bra lopp på Biri sist. Hon har fått ett lite trångt fjärdespår men det ska inte vara någon galopprisk från start. Hon har bra form men möter tre, fyra bra konkurrenter och är vi med bland de tre, fyra främsta är vi nöjda. Hon är bäst med rygglopp. Då har hon en bra pollett till slut. Det blir skor runt om som vanligt, säger Frode Hamre.
- 5 Thaia Classic fick en paus efter att hon blev bortkörd av veterinären på Bjerke i slutet av januari. Hon verkar kurant nu och jag körde ett snabbjobb med henne i förra veckan. Då avslutade hon i 1.18-fart och var väldigt fin. Nu när det är första starten efter paus siktar vi på ett rygglopp och ambitionen är att hon tjänar pengar. Hon tävlar som vanligt med aluminiumskor och brodd, säger Johan Herbjörn Undem.
- 6 Moonlight Kronos var riktigt bra i årsdebuten senast. Hon ser bra ut i träningen efteråt och är nog ännu lite bättre nu. Hon är inte så van vid voltstart men jag tror att hon kan vara snabb ut. Nu möter hon äldre ston och får inte ha en dålig dag, men på förhand är hon nog den av våra tre som har den bästa uppgiften och hon måste räknas med bra chans. Hon går med skor ännu så länge, säger Lars Thornberg i stall Kolgjini.
- 7 Letter Writing går jämnt och bra. Hon har varit struken efter senast eftersom hon hade problem med karlederna och fick vila lite. Nu känns hon laddad och fin i jobben och jag tror att formen är bra. Hon går bra utan att vinna så ofta och det är långsökt att tro på seger, vi siktar på fina pengar i första hand. Senast gick hon barfota runt om men nu blir det bara barfota fram, säger Tomas Pettersson.
- 8 Busan Eme var bra senast. Efter ett fint lopp hade hon lite krafter kvar men allt passande också perfekt. Hon springer inte förbi så många numera och är svår att vinna med för sulky, i monté är hon bättre. Hon blev struken för problem med karlederna men är bra igen och var först i mål i bygdetrav i lördags. Hon gick en 1.20-tid och det var ett bra träningsjobb. Kort distans hade varit en fördel och hon är bäst barfota, jag hoppas att underlaget tillåter det nu. Hon är van enklare gäng och jag hoppas hon kan vara trea eller fyra, säger Tom Horpestad.
- 9 Kick Off Laser fick loppet spolierat när han senast satt fast i rygg på ledande Soldier Thrust. Formen är i alla fall bra och vi jagar en hygglig peng, säger Geir Vegard Gundersen.
- 10 Lalita Sas har fått en liten paus efter några täta lopp. Formen ska vara väldigt bra men hon möter bra hästar och är beroende av klaff. Med rätt resa tror jag att hon har platschans och hon är så pass bra att hon kan vara värd ett garderingsstreck. Hon går med aluminiumskor fram och järnskor bak, säger Kristian Malmin.
- 12 Tiffany Brodda har nog den bästa uppgiften av våra tre i stoloppet. Hon har också varit struken för problem med karlederna men jag tror bara att hon stod över ett jobb och det ska inte påverka så mycket. Hon kommer nog att vara lika bra som vid vinsterna på slutet och ska räknas igen. Inga ändringar är planerade, hon går nog med skor igen, säger Reijo Liljendahl i stall Stig H Johansson.
- 13 Muscles G.T. värmde bra senast men i loppet tappade hon travet efter 500 meter. Det visade sig efteråt att hon hade ont i en hov. Banan var stenhård den dagen så det kan ha varit orsaken. Formen är i alla fall fortsatt bra. Hon har varit uppåt i de sista tärningspassen och trots att hon står med tillägg och möter bra motstånd tror jag att vi är med i segerstriden. Inga utrustningsändringar är planerade, säger Olav Mikkelborg.
- 14 Vinn de Luxe gjorde en svag insats senast och jag är lite osäker på formen efter det. Om han tävlar på topp kan han vara med och nosa på tredjeplatsen, säger Eirik Höitomt.
- 15 Gardens Melody såg jag senast på Biri och hon avslutade bra. Hon har bra form och är enkel och fin att köra. Vad jag känner till är inga utrustningsändringar planerade. Det blir till att köra i ryggar så länge som möjligt. En penningplacering är mitt mål, säger Tom Erik Solberg.

V75-5:
- 1 Pajero Zoot verkar allt okej med. Han har fin form och får gå några ridjobb under veckan. Tyvärr är han rädd för det mesta och han är inte så stabil som det ser ut som. Han är råstark och distansen passar bra. Läget är fint och det blir troligen spets och släpp till någon bra. Han lär knappast få sitta ifred i ledningen men med bra draghjälp kan han vara långt framme. Han går alltid med skor, säger Christer Ekstam.
- 2 Main Ås håller väl inget riktigt V75-snitt och vinner knappast men kan ta en bra placering. Läget är bra, distansen den rätta och han är kvick ut. Det var ovant för honom att springa i ledningen senast och han lär smygas den här gången. Han går barfota fram och formen är på topp, men han behöver knappast streckas och jag är jättenöjd med en plats, säger Lars Friberg.
- 3 Akjas Funnyforward var jag nöjd med senast, han kom snett på det och blev tempotorsk i kön. Han var fin i måndagens träningsjobb och är fräschare nu än vid vinsterna. Han är stark men entaktad och jag tror att tre kilometer är hans bästa distans. Det skulle passa bra om han får gå i spets i ett jämnt tempo, men han är lite trög och det är nog en nackdel utan körspö. Vi sparade hovarna senast då han gick med skor och nu siktar vi på att köra barfota runt om. Jag tror att han gör ett bra lopp men risken finns att någon speedar ner honom. Första övernattningen är ett litet frågetecken, säger Krister Jakobsson.
- 4 Iron Side har gått bra på slutet och har bara topp tre-placeringar i raden. Det är tufft emot den här gången och det mest realistiska är väl att hoppas på en matlapp, säger Vidar Hop.
- 5 Kings Centaurus har dokumenterat fin form och den långa distansen tror jag bara är en fördel. Han kan vara lite svår från start men med bara fyra hästar i volten bör det gå bra. Kins Centaurus är en väldigt bra häst och jag hyser en viss optimism. Jag tror att han kan 1.16,5-1.17,0 på distansen och att han kan vinna, säger Kristian Malmin.
- 6 Zandy Blou ska enligt vad jag hört av tränaren vara på väg uppåt i form. Han klarar distansen och kan väl vara med någonstans mitt i fältet, säger Per Oleg Midtfjeld.
- 7 Prestige de Mai visade senast att formen är i stigande. Det är en jättefin häst som jag håller högt. Styrkan finns, distansen passar fint och om hästen går felfritt är jag inte främmande för att vi är med och gör upp om segern. De som garderar loppet ska ta med honom, säger Olav Mikkelborg.
- 8 Playful har bra form men har kommet helt fel på det i sina två sista starter. Dubbla tillägg är aldrig lätt och dessutom stöter vi på tufft motstånd. Trots det tycker jag att Playful är aktuell för dem som garderar loppet. Vi siktar på ett rygglopp och hästen går barfota fram och med aluminiumskor bak, säger Geir Vegard Gundersen.
- 9 Persos Seaman tycker jag själv är lite bättre över medeldistans även om han klarar långt också. Han klarar resorna fint och har tränat bra efter senast. Formen är fortsatt bra men han möter lite svårbedömd motstånd. Han går med skor igen och bör väl räknas ändå, säger Marcus Savin i stall Lähdekorpi.
- 10 Mega Vang är en råstark typ som klarar varenda meter av det här långa loppet. Formen ska vara i stigande men jag vill också varna för att han kan ställa till det för sig i starten. Om han klarar starten och inte galopperar ska det vara bra segerchans, säger Bo Westergård.
- 11 Action Fly galopperade i en tempoökning senast men kom tillbaka snabbt. Han har riktigt bra form och gillar den långa distansen, men han kräver ett lopp i ryggar och jag smyger med till upploppet. De snäva kurvorna oroar lite eftersom han har en känslig punkt i sista sväng. Han kommer att gå med skor och ett helstängt huvudlag som vanligt. Han kan vara långt framme med klaff och är en tänkbar rysare på den fina formen, säger Carl Johan Jepson.
- 12 Guilty Victory håller fin form. Senast fick han attackera lite för tidigt och stumnade lite till slut. Löser det sig med positionerna kan han kämpa om en plats. Det blir tufft att slåss om segern, säger Eirik Höitomt.
- 13 Victory Sund gick bra senast, jag tycker att han spurtade fint. Nu står han bra inne på pengarna och jag tror att distansen ska passa. Motståndet är lite svårbedömt men han är hyggligt i ordning, säger Olle Goop.
- 14 True Q. startade över tre kilometer för första gången senast. Han avancerade från fjärdepar utvändigt efter knappt halva loppet och kom till ledningen varvet kvar för att släppa kort senare. Han kom loss på upploppet och spurtade ner storfavoriten Oceans Eleven precis på linjen.

V75-6:
- 1 Enzo fick ett önskeläge. Från spår ett har han en möjlighet att hänga med, för han klarar att gå med i alla tempon och har dessutom formen i antågande. Om banan tillåter går han barfota, vilket gör en sekunds skillnad. Jag ser fram emot loppet och tror faktiskt att Enzo kan räcka till en av de bättre placeringarna, säger Erik Killingmo.
- 2 Cromwell ser jättefin ut i träningen men det är bra hästar med i fältet. Jag har inte bestämt mig för om jag laddar för ledningen eller inte, men kommer vi till ledning släpper jag inte till någon annan än Bobtail. Hon har imponerat på mig. Jag bestämmer efter värmningen om det blir helstängt huvudlag. Men han kan bli lite hetsig av det så det kanske blir norskt huvudlag i stället. Om banan tillåter går han utan skor. Det blir tufft att vinna men jag tror att han kan vara bland de tre bästa, säger Per Oleg Midtfjeld.
- 3 Bobtail har bra form, Hon var rejäl senast och har varit fin i lugna jobb efteråt. Läget blev bra och hon kan öppna fint. Det såg inte ut att vara det tuffaste motståndet så vi måste tro att hon ska ha lite chans. På förhand ser hon ut att han den bästa chansen av våra fem på V75. Inga ändringar är planerade, hon går nog med skor igen, säger Reijo Liljendahl i stall Stig H Johansson.
- 4 Megamann Neo har tränat bra hela vintern och han brukar alltid gå bra direkt efter vila. Vi siktar högt i år och hoppas på både Oslo Grand Prix och Elitloppet. Han kommer att tävla utan skor och spåret blev finfint. Jag tror inte att han tar en längd på Cromwell från start men oavsett position tror jag att Megaman Neo kommer att göra ett bra lopp. Jag förväntar mig att han är med där framme, säger Trond Anderssen.
- 5 Cecena Ås gör säkert inte bort sig men jag blir förvånad om han får med sig något mer än en bra peng i detta knallhårda gäng, säger Erik Höitomt.
- 6 Ridgehead Cahore verkar bara bli bättre och vi valde den tuffare uppgiften. Här hänger mycket på starten, han kan öppna snabbt och svarar mycket bra i ledningen men det får inte kosta hur mycket som helst. Han gick med skor senast men helst vill vi köra honom barfota, då blir han snabbare från start. Jag tror på honom, säger Lars Thornberg i stall Kolgjini.
- 7 Navy Seal U.S. testade vi rejält i ett snabbjobb för ett par veckor sedan. Han travade 1.14,0 över 1 600 meter och kändes fin på det. Han höll farten hela vägen in i mål och visade att han är väl förberedd. Dessvärre fick vi spår sju nu. Därifrån tror jag att han hamnar bland de sista i fältet. Men om det blir högt tempo på loppet kommer han att ta ner många till slut. Jag törs i alla fall lova att min häst är mycket väl förberedd, säger Bo Westergård.
- 8 Star Running var bra igen senast och har formen på topp. Normalt har han ändå svårt att räcka till i V75 och från det här läget måste vi ligga lågt. Vi får hoppas på en prisplacering i första hand. Jag är lite skeptiskt till om han kan gå barfota bak som senast, troligen blir det skor runt om, säger Marcus Savin i stall Lähdekorpi.
- 9 Maid For Tag har fått ett startspår som jag faktiskt är nöjd med. Om hon får varierande upplägg håller hon formen bättre. Såhär långt har jag inte märkt något av de brunstproblem som hon kan ha och det lovar gott. Hon var enormt fin i comebacken senast och efter det har hon skött träningen jättebra. Önskescenariot är högt tempo hela vägen. Att hon då duger i spurten tror jag garanterat. Hon är min bästa segerchans i omgången. Inga utrustningsändringar är planerade, säger Olav Mikkelborg.
- 10 Global Investment blev tempotorsk senast och nu blev han torsk i lottningen. Han brukar vara bra efter korta uppehåll men härifrån är han utlämnad och det vill till att det blir fart på loppet. Han är flegmatisk av sig och även om han har vunnit Bjerke Cup så är det en liten nackdel utan körspö. Jag tycker inte att vi har någon riktig chans på V75 men Global Investment är ändå inte helt borta bara det klaffar med tempot, säger Olle Goop.

V75-7:
- 1 Zoccer Mickey gick bra igen på Solvalla senast och håller sin fina form. Han brukar ta loppen bra och täta starter bör gå fint. Kusken trodde inte att han skulle kunna spetsa senast och tog det därför lugnt från start vilket visade sig rätt. Om hästen är på hugget så drar han iväg själv från start och jag kör i spets om vi kommer dit. Jag tycker att han borde kunna hävda sig hyggligt i det här gänget, han bör vara bland de tre och jag tycker inte att han är chanslös på segern. Han har bra hovar och jag hoppas att det fungerar att köra honom barfota som senast, säger Tomas Pettersson.
- 2 T.X. Zoogood gick det lite för fort för till slut senast. Loppet kördes sakta och han hann inte med att svara från ledningen. Gången före satt han fast och jag tycker att han är hyfsat i ordning. Läget blev bra men han är också flegmatiskt och det är en liten nackdel utan körspö, säger Olle Goop.
- 3 Junior Vang står bra till i ett lopp som jag tycker ser öppet ut. Han är stabil och i bra ordning. Utan att känna till alla konkurrenter tycker jag att det ser spännande ut på förhand. Om jag var spelare skulle jag nog vilja ha med Junior Vang på kupongen. Blir det tung bana gör det ingenting. Hästen är stark och har en bra avslutning att bjuda på, säger Bo Westergård.
- 4 Clear Sign gjorde debut i ny regi senast. Han kunde inte hålla upp ledningen från sitt innerspår men kördes fram utvändigt ledaren ur första sväng. Det blev dock för tufft och han var slagen 300 meter från mål.
- 6 Foolish Fighter trivs mycket bra på Momarken och vann där senast. Han satt i rygg på en hetsig ledare då men avgjorde snyggt i spurten. Han är ingen riktig vinnartyp längre utan måste ha det serverat. I jobben är han pigg som en fölunge och formen är på topp. Han är kvick från start men hamnade lite för långt ut. Han går alltid med skor och måste köras i ryggar, men med klaff kan han vara långt framme, säger Rune Johansson.
- 7 Loverboy Pellini har vunnit lätt i enklare gäng på slutet. Tillåter banan så rycker jag alla skor den här gången. Det är svårt att värdera motståndet, men min häst tränar fortsatt fint och kan nog en 1.14-tid om banan är bra. Jag har aldrig laddat med honom bakom bilen men jag tror att han kan öppna snabbt. Han bör räknas tidigt, säger Eirik Höitomt.
- 9 Egola Boy verkar det fortsatt bra med. Han satt fast senast men måste också köras på chans. Nu kan läget knappast bli bättre med rygg på två startsnabba. Han gick barfota fram senast vilket är optimalt och vi siktar på att köra så igen. Med maxklaff kan han vara bland de tre men det blir svårt att vinna. Han har inte vunnit på över två år och det känns långsökt att spekulera om segerchans, säger Ola Samuelsson.
- 12 Brian Key fick som vanligt ett dåligt spår och vi är helt utlämnade härifrån. Senast körde jag för sakta i dödens och vi hann inte riktigt med i spurten. Vi kollade upp honom efter incidenten senast men har inte hittat något fel och han var fin i lördagsjobbet. Han gör säkert ett bra lopp igen och gynnas av det långa upploppet. Med hårt tempo kan han slå till, han har slagit tuffare hästar än dessa förut. Det blir barfota fram och ett helstängt huvudlag som vanligt, säger Peter Walltin.
DU KAN FÅ 500:- EXTRA ATT SPELA FÖR PÅ TRAVET! KLICKA HÄR!
Tillbaka till Toppen
Gynna våra sponsorer: forumannons_nere

Tillbaka till Toppen
Hästpojken Visa Drop Down
BRONSMEDLEM
BRONSMEDLEM

Hemmabana: Romme
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Citera Hästpojken Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 09 Mar 2010 kl 20:33
We love you webbis!
Krackelibrankelfnatt!!!
Tillbaka till Toppen
Iceman Visa Drop Down
GULDMEDLEM
GULDMEDLEM
GULDMEDLEM!!! - Över 1000 inlägg!

Hemmabana: TINGSRYD
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Citera Iceman Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 09 Mar 2010 kl 23:26
Ja det gör vi verkligen, detta är ju alla tiders!!!!!!!!!
Vem fan är Professorn ???
Tillbaka till Toppen
Bakke Visa Drop Down
BRONSMEDLEM
BRONSMEDLEM

Hemmabana: Gävletravet
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Citera Bakke Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 11 Mar 2010 kl 18:37
Mkt bra... 
Ät gul snö, de kan va bärs
Tillbaka till Toppen
 Skicka svar Skicka svar

Forum hopp Forum rättigheter Visa Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.61
Copyright ©2001-2009 Web Wiz