TRAVFORUM - www.alltomtrav.info

Forum start Forum start | TRAV | Allt Om Trav
  Aktiva ämnen Aktiva ämnen RSS Feed: Total nybörjare
  Vanliga frågor Vanliga frågor  Sök i forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in
forumannons_uppe

Total nybörjare

Skicka svar Skicka svar
Av
Meddelande
stauqk1 Visa Drop Down
LÄRLING
LÄRLING

Uppkopplingsstatus: Frånkopplad
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Citera stauqk1 Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Ämne: Total nybörjare
    Skickat: 09 Mar 2010 kl 21:39
Jag har nyss skaffat ett konto på ATG och tänkte börja tippa lite.

Läst runt lite grann och försökt mig på att förstå travprogrammen, men kommer ändå inte fram till hur jag får svar på huvudfrågan: VILKEN HÄST KAN BLI VINNAREN?

Vad menas med dessa V-odds, P-odds o.s.v och hur tolkar man dessa?

T.ex:
Är en häst med V-odds 188 och P-odds 26-60 bättre eller sämre än en häst med V-odds 128 och P-odds 15-29?

Trevligt med en liten beskrivning om varför den är bättre eller sämre oxå, och hur jag tolkar alla siffror.

Eller är det några helt andra siffror som jag ska kolla på i första hand när jag väljer hästar?

All annan information som kan vara nödvändig till en glad nybörjare är oxå välkommen!

Tackar och bockar på förhand!

Tillbaka till Toppen
Gynna våra sponsorer: forumannons_nere

Tillbaka till Toppen
Nicklas Visa Drop Down
GULDMEDLEM
GULDMEDLEM

Hemmabana: Mantorp
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Citera Nicklas Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 09 Mar 2010 kl 21:58
Börja läs här
Där hittar du bra info. Sedan är det bara att fråga på forumet om det kvarstår oklarheter. Noterbart är att oddset inte direkt är kopplat till hur bra en häst är utan bara är en indikation på vilka segerchanser spelarkollektivet tilldömer den.
Vinnarodds 188 betyder att man får 188 kronor på en satsad tia. Ett ganska högt odds och skulle betraktas som en skräll. Spelarkollektivet tror alltså inte att den har så bra chans. Men, igen, det betyder inte att hästen är dålig.
Platsodds (om hästen kommer etta, tvåa eller trea).

Nicklas
TRAVBLOGGEN

Man fångar fler humlor med honung än med ättika.
Tillbaka till Toppen
Willy Hoffa Visa Drop Down
GULDMEDLEM
GULDMEDLEM

Hemmabana: Dannero
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Citera Willy Hoffa Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 11 Mar 2010 kl 01:19

Kolla spelbilagorna på tisdagar (Aftonbladet/Expressen), där kan du efter ett tag få en idé om vilka som är troliga favoriter på de större spelen(V75 och V64) och vilka som räknas som skrällar. Det är förstås ingen exakt information, men lätt-tillgängligt om du ändå läser kvällstidningarna.

Redigerad av Willy Hoffa - 11 Mar 2010 kl 01:21
ENKELRADEN! "Enklaste" tävlingen på forumet...
Tillbaka till Toppen
 Skicka svar Skicka svar

Forum hopp Forum rättigheter Visa Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.61
Copyright ©2001-2009 Web Wiz